Bröllopsresa

Igår pratade vi om bröllopsresan och kom fram till att vår dröm om att åka till Costa Rica faktiskt inte är realistisk (vi har redan köpt Lonely planets guidebok).

Vi blev rätt ledsna i ungefär 5 minuter innan en 2-veckors charter inte heller lät så dumt. Jag trodde själv inte att jag skulle kunna ställa om så lätt som jag gjorde. Skönt.

Så jag slängde mig ut på nätet för att kolla vart man kan tänkas hitta ett mysigt hotell. För gemensamt anser vi att det är viktigare att det är ett hotell som passar oss än exakt vart i världen det ligger.

Våra krav:

  • Mysigt hotell, intim stämning. Inte så många rum där man bara känner sig som en i mängden.
  • Romantiskt
  • Det ska finnas pool men ingen barnpool.
  • Det ska vara gångavstånd till havet
  • Och till stan.
  • Det ska inte finnas några plastmöbler.
  • Det ska finnas en bar.
  • Det ska vara en stor frukostbuffé.
  • Det ska vara en stor säng och inte två små.
Det var enklare sagt än gjort att hitta detta hotell. Det finns nästan bara stora hotellkomplex med gigantiska pooler och 1000 rum. Men här är det:


kreta
säng
foto: fritidsresor


Hotellet ligger på Kreta i Rethymnos äldre del.
Någon som varit där?

Imorgon går vi till resebyrån för kanske finns det flera mysiga hotell någon annanstans i världen som vi inte hittat än.

Kommentarer
Postat av: Elise

Det ser härligt ut! :) Era krav var bra, självklart ska eran bröllopsresa ha allt ni önskar er. :)

2006-12-08 @ 18:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback