Kryddnötter

Recept på kryddnötter fins på ICA.
Men jag har inte riktigt gjort så.

Mitt recept är så här:
200g sötmandel
200g hasselnötskärnor
200g valnötskärnor
3/4 dl socker
1 äggvita
1tsk kanel
1tsk ingefära
1tsk kardemumma

Det är så här enkelt att göra:
Vispa äggvitan lite lätt. Rör om med socker och kryddorna. Häll i nötterna och se till att smeten täcker. Svep ut nötterna i en form och sätt in i ugnen i 200grader i ung. en kvart. Jag tycker inte det är nödvändigt att röra om under tiden. Man kan dela på nötterna som sitter ihop när de har svalnat.


kryddnötter

Kommentarer
Postat av: Rickard

Jag saknar dig Eva!
kramar

2006-12-01 @ 22:11:40
Postat av: Eva

Det värmer i hjärtat. Jag saknar dig med! men snart kommer jag hem.

2006-12-03 @ 19:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback