Vindsröjning

Idag har vi röjt på vinden. Någonstans måste man ju börja när man ska flytta.

Vi har slängt en hel del och ska sälja lite saker på blocket. Jag hoppas att vi ska få ihop tillräckligt med pengar där så att vi kan köpa glasskålarna till blomsterdekorationen utan att få dåligt samvete för att dem är för dyra (jag vet att jag tjatar).
 
virr

Igår var vi hos Farbror O och fru M och hjälpte till att röja på deras tomt. De blev väldigt ledsna när de hörda att vi skulle flytta. Och vi kommer sakna dem jättemycket! Jag sa "ni får flytta ni med" och de svarade "Ja, okey, varför inte." Jag frågade hur de kunde säga det så enkelt eftersom de ju just flyttat in i sitt drömhus. "Det är ju bara ett hus" svarade fru M.

Det är så skönt att de har en sådan inställning. Folk är nog allmänt alldeles för fästa vid objekt. När vi fikade efter trädsågningen pratade vi mer om att slänga saker och varför man spar på vissa grejer. Vi blev riktigt inspirerade att gå hem och slänga saker! Så det har vi gjort idag. Daniel har till och med slängt kläder. Det är han annars väldigt dålig på.


socker

Idag åkte min sockersamling.
När jag var lite samlade jag på sockerbitar med olika motiv på. Jag fick under inga omständigheter ta med den en flytt till sa D. Okey då. Men jag måste få ta kort på de finaste bitarna i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Elise

nej nej nej! Du skulle ha sålt dem! :D Vem vet, det kanske finns fler sockersamlare som skulle ha betalat för dina sockerbitar ju....

2006-12-03 @ 20:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback