I farbrors fina hus

I helgen, lördag till söndag var vi hos min farbror och hans fru. De bor i ett vackert, nytt hus på landet. Det är tyst och fridfullt där. Jag trivs bra hos dem och deras hund Ussi.

Huset som är av modellen Viggen är verkligen jättefint och ligger på en höjd med utsikt över sjön. Det är högt i tak, stora fönster och öppen planlösning plus några mindre rum. Och trots mina protester målades huset i en gräddvitfärg med röda knutar och det blev jättebra!

huset
www.lbhus.se

Till middag fick vi först småplock med goda ostar, korvar, lufttorkad skinka, oliver och röror. Till det fick vi mousserande vin. Lyxigt och gott. Till huvudrätt fick vi Daniels favoriträtt Janssons frestelse som tack för att han hjälpt till att måla huset.

ussi
När jag låg och tog igen mig lite efter middagen kom Ussi och lade sig bredvid för att vila hon med.

Efter middagen såg vi "på spåret" och sen fortsatte kvällen och natten vid köksbordet med kladdkaka och sherry. I säng kom jag inte förren vid halv fyra. Dagen efter sov vi länge och brakfrukosten tror jag att vi åt vid tolvtiden innan vi åkte tilbaka till stan. De vet också hur man äter helgfrukost: Med allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback