"I Sverige där..."

...råkade jag säga till en Umeåfödd klasskompis när jag syftade på Uppsala. Gissa om hon skrattade!?

När vi flyttade till Umeå bestämde vi oss för att det skulle bli "hemma". Vi köpte en lägenhet och inredde den fint. Vi trivs verkligen jättebra i vår lägenhet och vänner som kommer och hälsar på säger "men, ni har ju ett riktigt hem!" Och det är sant, vi har ett hem här, inte bara någonstans att bo.

Men nu är det så här att på sista tiden så har jag börjat kalla Uppsala för hemma...
Jag längtar hem!
Det gör vi båda två.

För även om vi älskar norrland och det kan vara underbart här en vårvinterdag på landet som denna när man ligger i knät på sin älskling och solen skiner

jag

Så vad är det mot en regnig valborg i Uppsala?

jag igen

Nu gäller det att försöka fixa praktikplats i Uppsala och någonstans att bo, och vad gör vi med lägenheten vi har?
Hur som helst, idag har vi bestämt oss. Vi ska hem!

Kommentarer
Postat av: Lottis

Ni är så välkomna hem! Som Emelie sa "det var ju länge sen vi hälsade på Daniel och Eva"
Vi hoppas att det blir oftare i framtiden......

2006-11-27 @ 21:18:35
Postat av: mrspitepalt

Ja, Uppsala är ju härligt! Vi pluggade där och längtar också tillbaka. Men det är så svårt att få jobb. Vart ska ni gifta er i Uppsala? Var ska festen vara och så?
Vi har tur med fotograf. Min pappas sambos dotters man (puh, det blev långt) jobbar med film och tv och han är jätteduktig fotograf med en deluxe kamera för typ 100.000. Så det blir nog bra... Det känns ju som man faktiskt vill ha någon som vet vad han gör.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback