Nu snurrar det i huvudet...

Oj, om vi ska flytta.
Det är så mycket att tänka på. Vart ska vi bo? Hur ska vi kunna sälja vår lägenhet i Umeå om vi är i Uppsala, eller hur ska vi kunna leta lägenhet i Uppsala om vi är här? Ingen av oss kunde sova i natt. Vi låg båda och "home stagade" (är det ett verb?) vår lägenhet i fantasin. Vi hade båda tänkt samma sak: Vi måste låna ett mindre vardagsrumsbord och vi måste plocka ur lite böcker ur den överfulla bokhyllan. Lite lär man sig av alla inredningsprogram på teve!

Idag har vi tillbringat några timmar på hemnet.se och kollat efter passande lägenheter för oss. Jag såg en som jag föll för på en gång. Den var så perfekt för oss! Lagom stor, en tilltalande planlösning, fin balkong. Men så klart hade den både för hög månadshyra och utgångspris. Trist. Nära syrran hade det varit också. Nästan granne.


Jag har i alla fall blivit lovad praktikplats i Uppsala.

Men jag fick gärna fixa en själv också, om jag skulle vara säker på att få något som jag ville ha.

Är det någon som har ett bra tips eller vill ta emot en socionompraktikant så säg till!


Kommentarer
Postat av: Sessan

Vilken trevligt blogg jag hittade!!

Postat av: Sys

Får man fråga vilken gata du hade hittat en lägenhet? Alltid intressant. Hur stor är ni på jakt efter?

2006-11-29 @ 13:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback