Tygfärgning

I slutet av sommren köpte jag linnetyp på Himlas lagerutförsäljning i Uppsala. Där hittade jag härliga billigt, ofärgat linne som jag skulle sy gardin, duk och servetter av. Det är härligt att bara hålla i. "Det känns som siden" sa Daniel.
Nu har jag kommit till färgningen. Jag är riktigt nöjd med resultatet.

tyg

Det röda tyget ska bli en stor mysig julduk. Det ofärgade linnet ska bli servetter och det gröna en köksgardin. Nu ska jag bara ta mig tid att sicksacka och fålla (före jul helst då....)

Kommentarer
Postat av: Merja

Hej Eva!
Det var fina färger du färgat! Kan du berätta hur lyckas man med att färga en sådan röd fin (o jämn) färg!
MVH/Merja

2007-09-10 @ 09:32:32
Postat av: sara

Var finns den röda färgen att köpa?

2010-05-02 @ 16:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback