Enkel pastamiddag

Så vad gör man när man känner att man inte har någonting hemma och att man absolut inte orkar gå att handla?
Man ser vad man har i skafferi och kylskåp och tänker att det bara finns massa onyttigt och tråkigt att äta. Men det är nog inte alltid sant.

Har man bara lite pesto hemma så blir allt bra!

pestopasta

Färsk pasta som vi rörde ner urkärna Kalamataoliver i samt några matskedar pesto. Vi slängde också i lite ruccolasallad. Babyspenat, sockerärtor, solrosskott eller något liknande som skräpar längst in i kylskåpslådan fungerar ju också alldeles utmärkt. Några körsbärstomater eller annat till och så är det klart!

Supergott!

Kommentarer
Postat av: vendeley

själv ställer jag mig lite tveksam till att pasta verkligen var supergod. du hävde ju ner tre saker som jag verkligen inte tycker är goda, oliver, pesto och framför allt ruccola. ;) jag och min sambo har verkligen inte vett att uppsakatta ruccola. det är ju beskt som fan! :)

Postat av: Evasleva

Haha! Ja, smaken är ju som...
Man kan ju testa tomat-pesto och ha i lite fetaost istället för oliver. och ruccola behöver man ju alls inte ha i :)

2007-04-18 @ 11:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback