Härlig handling

I utkanten av city finns, nära varandra, två härliga "invandrar-butiker". Den ena sydostasisk och den andra mer mellanöstern. Det är så härligt att gå där och känna och klämma på saker man inte riktigt vet vad det är, få provsmaka konstiga snacks och känna alla dofter.

Detta fick jag med mig hem:

asiatiskt

Lite roliga snacks mest. Här ska det provsmakas. Kanske dyker det upp på ett bröllop nära dig...

Torkad chili för ett par år för typ 15 kr och torkad pak choi fick jag med hem. Mysigt värra tycker jag. Jag hade kunnat köpa så mycket mer. Jag ska komma ihåg att ta vägen förbi där om det är något jag behöver, chilisås eller så. Nästa gång ska jag köpa det gröna jasmintet som fanns i en så vacker burk. Någon mirin hittade jag dock inte. Jag förstår inte hur svårt det ska vara att få tag på. Jag hittar det inte någonstans längre. Jag tror att vanliga konsum och ica tror att det är samma sak som risvinsvinäger och bara tar in det nu mera :(

Snart åker vi till Uppsala för långhelg. Det ska bli såååå skönt!

Ikväll blir det nog sushi på någon av Uppsalas bra restauranger (säga vad man vill om Umeå och Sundsvall men bra sushi har de inte!).

Imorgon blir det middag hos syster. Hon var dessutom så underbart snäll och ringde och frågade om det var något jag inte åt med tanke på att jag ska i brudklänningen. Men jag äter ju potatis och allt, bara inte så mycket fett och socker. Så det skulle inte bli gräddig potatisgratäng eller pannacotta den här gången. Tack!

På söndag blir det middag hos brudvän R och flickvän. Det ska också bli otroligt trevligt.

På måndag är det ju champange som gäller.

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: mrspitepalt

Trevlig valborg själv!
Vi ska faktiskt inte vara i Uppsala i år. Efter fem år i rad och eftersom vi inte är studenter längre, känns det som man är lite mätt på valborg där. Sitta i backen, dricka cider och frysa och titta på fulla kids, nja. Sitta inne i värmen, dricka vin och äta gott med goda vänner, najs!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback