Kesomellanmål

Idag har vi varit och klättrat. Långt ner i källaren på sjukhuset finns ett litet klätterrum som några entusiaster byggde för många år sedan. Jag var skitdålig men det var kul endå! Händer och armar värker. Fingertopparna gör ont av att skriva men det var det helt klart värt.

Tänkte passa på att tipsa om ett gott och superenkelt mellanmål:

kesomellanm?

Koka ihop frysta bär, vilka som helst. Oftast blir det jordgubbar eller hallon för min del. Det som finns hemma. Hallonen kan behöva lite honung men jordgubbarna är tillräckligt söta i sig själva.
Lägg upp en ordentlig klick keso och sylten ovanpå. Toppa med lite linfrön.

Det är ju så enkelt att få till ett bra mellis. Det finns inga undanflykter ;)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Mååååste testa! Fast jag ska nog prova m solrosfrön ist för linfrö. (Eftersom det är det jag har hemma.)

2007-05-05 @ 20:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback