Serious shopping

I helgen har vi haft vänner här. D's lumparkompis M, som vi träffades genom för snart 8 år sedan, och hans flickvän. Det har varit jättekul att träffa dem. M har vi inte träffat på många år men eftersom det är tack vare honom som jag och D i sommar ska gifta oss så tyckte vi att han var en självklar gäst på vårt bröllop. Så lätt är det att ta upp kontakten med någon igen!

På lördagen gick vi 5 timmar på stan. M shoppadeloss ordentligt. Han behövde ju bland annat en kostym till bröllopet. Tillsammans hittade vi en jättesnygg, kritsträcksrandig kostym på MQ till honom. Passande skor blev det också. Hatt, skjorta och ett par till skor. Hans sambo köpte två par skor och ett par byxor. Jag köpte en väska som jag har spanat på länge, ett linne, en kofta och en klänning. Inte så dyrt blev det heller.

D var den enda som kom hem tomhänt. Han var riktigt besviken.

Jag drog ut på en joggingtur som avslutades med en öl på en filt i solen. D och våra vänner satt där och spelade spel och jag kunde bara stretcha lite, slå mig ner och äta nötter. Hur skönt som helst!

Kvällen bestod av god mat och några glas vin för mycket. Det är en seg dag. Vännerna har åkt hem och D ligger framför teven. Snart är det dags för hemmagjord pizza. Vad gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback