Annorlunda, smaskig sallad

Förra veckan gjorde jag en sallad.

sallad

Jag rev tre stjälkar selleri
och två äpplen och blandade i en salladsskål

Jag hällde över solrosfrön och några krossade valnötter.

KLART!

Supergott blir det

Jag hade tänkt att jag skulle tillbaka till lite nyttigare vanor nu i slutet av sommaren. Det har blivit ganska mycket sötsaker och inte så mycket träning alls. Som jag skrivit tidigare så har jag mest bakat och grejat på jobbet vilket gjort mig två kilo tyngre. Dessutom har det ju inte blivit så mycket av de där löprundorna som jag började så duktigt med.

Idag vägrar jag gå utanför dörren (se vädret i tidigare inlägg) så träningen får vänta lite. Men bra mat är aldrig långt borta. När jag känner mig riktigt uppsvälld och trist brukar jag (läs: två gånger tidigare) gå över till att bara äta frukost och grönsaker i några dagar. Sen brukar jag känna mig på topp!

En kompis hade en hemma spa-bok och ur den fanns tipset att rensa sig själv ibland. Jag tror inte så mycket på detox, rensningar och fastor men jag måste medge att jag, som sagt, mår prima efter denna "diet" som bara ska pågå två-tre dagar, typ över en helg. Då äter man frukt och grönt men inte baljväxter. Ris och havregryn går bra men inte veteprodukter. Härliga fruktsmoothies på youghurt fungerar utmärkt. Grillade grönsaker och ris är mumma. Frukstsallader med yoghurt är ju jättegott! 

Promenader och yoga är bra aktiviteter samtidigt och passa på att göra ansiktsmasker, torrborsta huden och annat trevligt som skämmer bort din kropp.


Kommentarer
Postat av: Syster

Ett tips när det gäller sallad så, riv lite färsk rödbeta och blanda i. Gott och vackert. Säkert nyttigt också. Ha det!

2007-08-14 @ 09:06:15
Postat av: Västmanländska i skåne-exil

Testade den här salladen igår. Jättemumsig - tack för tipset. Jag hade inga valnötter så ajg tog några hassselnötter istället och så gjorde jag en vinägrette till på olivolja, balsamvinäger och lite, lite flytande honung.

Postat av: kajsa

Aaaah, det var ju superduper gott och jag kande mig sa nyttig, plus att kakarna fick traning. Tyvarr inga valnotter el solrosfron hemma, men rostade lite pinjenotter och stroade pa lite krossat linfro, det blev ocksa gott, plus citron. vad ar det med sommaren som gor att jag vill ha citron pa allt, allt,
ALLT?
puss och lycka till med budgivningen!

2007-08-17 @ 13:44:55
URL: http://kajsaspyssel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback