Avgiftning

Jag gillar kaffe. Alla som känner mig vet hur mycket jag gillar kaffe. Lite för mycket.

D har länge varit orolig för min stora kaffekonsumtion. Han tror inte att det är bra för mig, han tror att man lever längre utan kaffe.

kaffe
sofi/shiler

Jag har själv stört mig på att jag "måste" dricka kaffe för att må bra. Annars får jag ont i huvudet, blir slö och allmänt otrevlig. Förstår ni vilket gift det här är?

Dessutom blir jag lätt uttorkad och sen när jag kompenserar med massor av vatten blir jag helt "urblaskad" istället. Jag har så svårt att hitta en balans.

Nu har jag inte druckit en kopp kaffe sedan 06:15 i onsdags. Mina lediga dagar torsdag, fredag låg jag med sprängande huvudvärk! Men nu mår jag bra och jag klarar mig utmärkt på olika sorters teer. Och jag mår bra!

Jag har inte tänkt att aldrig mer dricka kaffe. Nej,nej. Jag gillar ju kaffe! Men jag tänker att jag kan dricka det då och då för att det är gott. Inte för att jag måste!

Vi får se hur det går när terminen startar och c-uppsatsen ska skrivas....

------------------------

Semifreddon blev en succé för både oss och gäster. Den kan jag verkligen rekomendera!

Kommentarer
Postat av: Västmanländska i Skåne-exil

Hi, hi - vad jag känner igen mig själv! :) Jag gör också försök ibland - inte att sluta, för det verkar så trist, men att dricka mindre. Men tyvärr trillar jag alltid dig igen. Håller tummarna för dig!

Postat av: kajsa

ååå, men kaffe som är så gott. Jag dricker inte kaffe varje dag, jag köper lyxkaffe (sojalatte) i pappersmugg på promenader i stockholm. Och nu när jag är i gent så har vi världens lyxigaste apparat, en espressobryggare som maler bönorna i ett enda knapptryck, man behöver bara bestämma styrkan och sen trycka.
jag har fått för mig att espresso är nyttigare än brygg, undrar var jag fått den idén från, kanske för att jag mår bättre av espresso än brygg. jag har inte ens en bryggare, men borde köpa mig en espressokok.
när du inte druckit kaffe på ett tag borde du se coffee and cigarettes (Jim Jarmusch). eller är det då du inte ska se den?

2007-08-13 @ 18:35:41
URL: http://kajsaspyssel.blogg.se
Postat av: Evasleva

Ja, kaffe är gott och jag dricker det numera ibland. Men inte jämt!

2007-08-14 @ 07:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback