Ett kök?

Vi har försökt surfa efter fina kök men det är svårt. Allt är så vitt.
Vitt, svart och rött kanske. Fint och stilrent, jag förstår verkligen de som vill ha det så men det passar inte oss (det är som ek, men det kan vi ta en annan gång).

I lägenheten vi flyttar till finns ett trist, vitt standardkök, fönster i två håll och ganska lite vägg. Det kommer bli härligt med så mycket ljus! (vardagsrummet har fransk balkong också!) Som tur var är köket fräsht och det som behövs är just färg på väggarna, nya handtag till skåpen och så småningom ett nytt golv.

Vår tanke är att sätta färg på väggarna eftersom allt annat är så vitt. Eftersom det dessutom är så lite vägg kan man ju faktiskt ha en stark färg utan att man får en chock.

Men de flesta kök man ser bilder på är vita, vita vita. Vita väggar och kanske träfärgade köksskåp.

och så en del blå kök också, men det går också bort.



Jag skulle kunna tänka mig någon liknande färg som i denn bild från Mobalpa. Lite ljusare kanske.
image572

D var mer inne på grönt, igår kväll.


image573

(man får försöka bortse från själva köket)

Den är i och för sig ganska fin den här färgen också. Det är sååå svårt. Den är på något sätt för grön för mig.
(Jag känner mig som Lorelei när hon skulle köpa bil igårdagens Gimore Girls). Den skulle i och för sig passa i mitt framtidga provencalska kök jag drömmer om...

image575

Jag tror vi kom fram till tukost efter att ha sett denna bild från Myresjökök. Jag är rädd för att det blir för kallt med vitt och turkost men med mycket detaljer i varma färger så blir det nog bra.

Dessutom så ska vi ha vitt och turkost i en starkare färg i hallen har vi tänkt så det kan ju bli snyggt att det går igen.

Igår kunde jag inte sova för jag låg och tänkte på vilka gardiner som skulle passa till. Jag kom inte fram till något.

Jag tar tacksamt emot idéer till ett lite färgladare kök, gärna bilder och bloggar med fina kök. Allt!

litet tillägg:
Västmanländskan fick mig att inse, jag skulle ju så klart också säga att våra köksmöbler är mörkbetsade vilket också borde tillföra mer värme till köket.



Kommentarer
Postat av: Västmanländska i Skåne-exil

Kombinera turkost och vitt med varmt chokladbrunt. Det är en fin kombo och så blir det inte kallt.

Postat av: vendeley

gud vad skoj att börja planera för ert nya boende! jag lääängtar tills vårt utbygge är klart så jag får börja frossa i tapeter och färger.

2007-08-29 @ 10:59:03
URL: http://vendeley.blogsome.com
Postat av: Linda

Kikar in i dina renoveringsplaner:-) Håller på för fullt i våran lght..Köket är det som renoveras just nu:-) Vi har fastnat för vitt & svart, men turkost var jag även inne på:-) Så skoj iaf att få renovera i sitt eget tycke:-)

2007-08-29 @ 13:09:25
URL: http://crazybeatifulworld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback