Helgen

Vi åkte ner i fredags kväll ganska tidigt men orkade inte göra så mycket mer än att handla och lägga oss i soffan, äta pizza och dricka en folköl. Det finns såna kvällar med.

På lördagen åkte vi förbi en lägenhet som vi är lite sugna på för att kolla omgivningen. Vi gillade det vi såg och ikväll är det visning som svärföräldrarna ska gå på åt oss.

Vi åkte sedan förbi bröllopsfotografen och hämtade förstoringar på några bilder. Så fina! Jag blir alldeles glad när jag ser dem.

Efter ett snabbesök hemma hos svägerskan var det dags att börja med middagen som vi skulle bjuda vår marsalk och brudvän från bröllopet på.

De fick en god middag, en varsin flaska metaxa som vi tagit med från bröllopsresan och en förstoring av fotograf-foton som vi alla är med på.

metaxapresent

Middagen blev mycket god och trevlig men vi var trots det inte allt för slitna dagen efter.

På söndagen träffade jag min syster och hennes dotter och vi besökte Celeres Nordicas tornerspel. Vi var ju egetnligen mest intresserad av marknaden. Den var en besvikelse men å andra sidan var det roligare än väntat att se på tornerspelet! Det var dock väldigt, väldigt läskigt när en av männen blev avkastad av hästen och låg orörlig alldeles för länge. Han klarade sig dock bra, blev läkarundersökt och kom sedan in på planen och ställde sig på händer! Skönt.

image559

Dessutom är det alltid kul att träffa Syrran och systerdotter. Det blir förhoppnignsvis oftare när vi flyttar ner. En födelsedagspresent fick jag också i form av ett vackert halsband med den skottska tisteln, från deras resa här i sommaren. Smycket är i glas och skiftar i alla färger så den funkar till all färger på kläder och kommer användas mycket spår jag.

Sen var det dags att åka tillbaka till Sundsvall där vi nu ska bo våra sista tre dagar innan vi flyttar.


Kommentarer
Postat av: vendeley

jag hoppas inte det. Men idag har det ju varit ganska så kyligt hittils.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback