Ny budgivning

Nu är vi med i en ny budgivning. Håll tummarna!!!

Vi vill verkligen ha den här lägenheten!! Verkligen! Verkligen!

Igår var vi på banken och det är ju inte så lätt att få lån när familjen består av en student och en sjugymnast. Men lite pengar fick vi löfte om att låna i alla fall. Så nu får vi verkligen hoppas, hoppas, hoppas på att lägenheten inte stiger allt för mycket i pris. Vi vill ha!

Jag börjar känna mig desperat som ni märker. Jag vill ha någonstans att bo. Jag vill boa. Jag vill ha ett hem!

Jag tycker att det är mycket underligt att man kan börja bjuda på lägenheten innan visningarna är gjorda. Men det var ju tur att jag ringde mäklaren för att höra vad som väntade. Det är en till visning på söndag och han hade redan fått två bud så jag lade ett till. Den första hade lagt det lägenheten var ute för och den efter 25 000kr till för att jämna ut det uppåt. Onödigt mycket tycker jag. Bättre att ta det lite lugn säger jag och höjde tio tusen.

image530

Nu ska jag gå och köpa en liten flaska billig whiskey att  värmas av i regnet i stugan och en flaska mousserande vin till hotellkvällen. Men säg inget till D, för det är en överaskning.

Sen blir det pannkakor på havregryn med keso och mosade jordgubbar innan vi ger oss ut i naturen.

och just det... jag har ju inte packat än! HEjdå!


Kommentarer
Postat av: vendeley

hoppas ni får en trevlig helg! *håller tummarna för det och självklart för att ni ska få lägenheten* :)

2007-08-17 @ 08:47:51
Postat av: Marika på Odlingspyssel

Jag håller tummarna för att lägenheten ska bli er! Sen hoppas jag på en massa foton från boandet :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback