Present till min nya sambo?

Snart börjar terminen, om en månad ungefär. Jag ser inte riktigt fram emot det då jag kommer pendla mellan Umeå och Uppsala. Min nya sambo i Umeå, min vän I, pratade jag med igår. Hon tycker att det ska bli skönt att börja plugga igen eftersom hon är så less på att jobba.

Vän I har alltså varit så otroligt snäll att låta mig flytta in hos henne i höst. Hon berättade att hon höll på att plocka ur en garderob till mig och skulle tömma en badrumslåda till mina saker. Sova ska jag göra i vardagsrummet i sängen som också fungerar som soffa på dagen. Jag ska betala en hyra på 500kr/månad vilket är nästan ingenting om man jämför med den hyra hon har.

Egentligen hade jag tänkt vara så lite som möjligt i Umeå eftersom jag självklart vill vara hemma med min man. Men nu har jag sett schemat! Usch och fy! Jag har föreläsningar på måndagar och torsdagar! Eftersom det inte är så många föreläsningar heller så kommer jag ju vilja gå på så många som möjligt. Egentligen. Fast det blir nog inte så.... Jag få nog ta och skippa några föreläsningar och läsa hemma istället.

Fast det är säkert massa jobbiga grupparbeten som ska göras. i så fall får man hoppas på att det finns andra som pendlar och också vill vara effektiva och inte jobba varje dag i veckan.

Jag vill ju helst ge en present till min nya sambo när jag flyttar in. Är det någon som har ett bra förslag? Det lutar åt ett litet kit av något slag.

Antingen med avslappnande, hälso-grejer. En fin tvål, en massageolja, en tvättsvamp och ett doftljus eller dyligt.

image496
bild från
www.dromhem.blogg.se

Alternativt en fin korg med god mat, en fin olja, lyxig choklad, te etc. Helst rättvisemärkt. 

image497
fån rice


Några idéer?

uppdatering:
vem skulle inte bli glad för denna låda som Lusthuset gav bort till en vän
image502

Den innehåller "en påse potatis som vi köpte direkt av bonden på en åker utanför Ramsjö på Bjärehalvön när vi var ute och åkte en dag. Sedan innehöll den hemmaodlad rödlök och squash, hemmabakat valnötsbröd och tre smakburkar med marmelad på dels Äpple, aprikos och ingefära, Kiwi, grape och lime samt Rabarber och jordgubbar. Med i lådan låg även en bok som heter "Tankar om mode" som egentligen var den ursprungliga presenten och passar L eftersom hon sysslar med sådant."


Kommentarer
Postat av: kajsa

Om jag har lite framförhållning vilket du alltid har så shoppar jag alltid presenter på Etsy. Där jag också säljer mina prylar, just nu är det inte så mkt i min affär, men du kan ju kolla mina favoriter eller kolla runt utifrån vilken sorts pryl, eller vilken färg och så, man kan förlora timmar där! det bästa är att allt är handgjort och att man då stöder små företagare. happy shopping!
http://www.etsy.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback