Lite julgodis

Igår kväll gjorde jag två sorters godis

Dessa sötnosar består av finhackade fikon som fått gosa till sig i lite mörk rom samt riven mandelmassa. Jag mosade ihop det med en gaffel och ställde svalt medan chokladen smälte. Sen doppade jag dem i choklad och toppade med lite hackad mandel. Några exakta mått får ni inte för jag utgick från ett recept i en gammal tidning men jag tyckte inte alls det var bra. Gå på känn!

image888

Så otroligt enkelt och fantastiskt, syndigt, farligt gott!

Sen det enklaste av de enkla

image889

Salta jordnötter doppade i choklad! Det är såååå gott. Det blev choklad över från godiset ovan så då åkte det raskt ner jordnötter i det som blev kvar. Så kommer det nog fortsätta fram till jul, lite i taget. Det är bara att hälla ner dem stjälpa upp på bakplåtspapper och sen bryta isärd dem när de torkat. Kanske inte snyggast i världen men mumsiga som få. Passar när man tröttnat på det allför jättesöta godiset. Passar till öl också.

Och det här var till och med FÖRE Leilas jul ;)

Kommentarer
Postat av: lina

Åh, så gott det ser ut! Choklad och nötter tillsammans är ju en hit!

Postat av: Soffy

Mums! Vi har en stor på med jordnötter kvar sen bröllopet,så det ska jag testa imorrn när vi ska ha pysselkväll!

2007-12-07 @ 10:48:36
URL: http://tillsoffy.blogspot.com
Postat av: kristina

Oh, vad gott!

2007-12-07 @ 14:36:14
URL: http://kristinafurundzic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback