Jag vill vara brun!

Det är faktiskt inte kul så här års att vara vit och glåmig. Jag kräver ingen superbränna som efter syndostasiensemestern (det är nog ändå inte hälsosamt). Jag vill ju bara inte vara kritvit. Och med svarta ringar under ögonen!

Är det någon som vet varför man får såna? Jag sover ordentligt, tränar och äter bra. Vad kan det bero på? Solbrist sa D.
Jag vill vara brun!


jag

Åh vad jag längtar efter en lång, lång resa. Till ett land långt,
långt borta.

Jag hittade nättidningen SalongK där det fanns en artiekel om brun utan sol (och sol). Nu har man tydligen funnit att solning, eller rättare sagt D-vitaminet som bildas av solning, kan skydda från vissa cancerformer. Men så klart inte malignt melanom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback