Inreda

korgar
foto: granit.com

Nu är det ju dags att inreda en ny lägenhet. Det är ju väldigt kul tycker jag men inte lika roligt när man inte har några pengar. Men nöden är uppfinningens moder så vi får se vad det blir av allt.

Lägenheten har sina brister men jag tror verkligen att vi kommer trivas här. Vardagsrum och arbetsrum måste dela utrymme vilket vi inte tycker är så bra men hellre det än dator och skrivbord i sovrummet. Aldrig. Där ska man sova.

Badrummet är riktigt illa. Det är så fult. Det är en vit våtrumstapet med rosa blommor. Urk. Så finns det ett felmonterat, slitet skåp, ett felmonterat torkställ samt handrukskrokar som sitter alldeles för långt ner. Det är verkligen ingen som har tänkt till när de satt upp sakerna.

Jag har tänkt att vi ska köra lite thai-tema i badrummet. Där är det ju faktiskt ganska kitchigt men ändå mysigt. Då funkar den fula tapeten. Förhoppningsvis får vi måla om skåpet så att det ser bättre ut. Kanske vi målar det vitt och byter ut knoppen till något roligare. Vi har en tvättkorg i rostfritt som inte alls passar in. Antingen ställer vi trättkorgen i klädkammaren eller införslaffar en ny. Jag skulle ju väldigt gärna vilja ha en som den ovan men med tanke på ekonomin blir det nog att flytta på den istället.

åhelns Den här från Åhlens skulle också passa till till thai-temat.

Mique hade rea med 25-75% i hela butiken. Där hittade jag väldigt söta hjärtan på ståltråd som kanske kan komma till användning på bröllopet.

Dessutom köpte jag en ljusstake                                                         lotus
till badrummet. Fast min är i rosa.                                                        Foto: favoritsaker.se


Nä nu måste jag fortsätta med ihopmonterandet, upplockningen och inredningen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback