Bananbröd

När jag kom hem från jobbet imorse så låg det 2 bruna bananer på diskbänken. Eftersom D vet om att jag bakade banakaka igår kväll på jobbet undrade jag i mitt stilla sinne vad D tyckte att dessa skulle användas till. Jag hade ingen lust att baka en till banansockerkaka men tänkte att det borde finnas någon form av bröd med banan i.

Efter lång bröd/mat-sid-surfning hittade jag tillslut den fina bloggen
Bakverket. Och där fanns ett recept på bananbröd.

Det var ett superenkelt recept och jag valde att göra dem i muffinformar istället för de sconesliknande bröden som Bakverket gjort.

image442

Det är ett bröd och ingen kaka. Men de är ganska söta eftersom brun banan är mycket söt. Med lite socker i blir de nog mer kakaktiga om man vill det. Om jag bakar de någon mer gång kommer jag att krydda dem mer än bara med salt som det var i det här receptet, så att de blir mer matbrödsaktika. Jag har ätit dem som de är efter löpturen (som blev av) och med leverpastej på.

Bäst gör de sig nog med lite smör och en skiva stark ost. En god marmelad skulle inte vara så dumt på heller till söndagsbrunchen.

Bra brunchrecept!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback