Decoupage

Nu har jag testat att göra decoupage på en kruka. Eftersom jag inte hade någon vit färg hemma tänkte jag testa om det fungerar utan att grundmåla. Vi får se. Jag tror att det kan bli en fin effekt även om en grundmålad kruka blir en helt annan sak.

Jag började med att testa på fatet

image437

De rosenprydda servetterna blev kvar från bröllopet. Jag tänker att det blir en fin sommakruka med rosenmönster. Jag har inte alls mönsterpassat dekoren. Jag får utvärdera sen om jag tycker att det är nödvändigt eller inte. Jag kan absolut förstå de som tycker att det är viktigt men jag kan gilla att det inte ser "perfekt "ut också.

Vårt balkongmöblemang består av en sittkudda från IKEA och denna pall från samma ställe.
Och en gammal, död en.

Vi orkar faktiskt inte bry oss eftersom vi ska flytta snart. Men det skulle ju vara trevligt med lite växter... För när jag är ledig och solen skiner dricker jag ju gärna en kopp te på balkongen och läser några gamla inredningstidningar som jag fått av svärmor (fast nu är de slut).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback