Kontraster på teve ikväll

Klockan 20:00 på tv3 går programet "Super skinny me" som handlar om två journalister som ska banta ner sig till Hollywood-idealets storlek 0! Det sas att de från början var friska både psykiskt och fysiskt samt normalstora. Jag såg det förra programet med skräckblandad förtjusning. Freak show! Det var som ett tipsprogram för anorektiker. Jag förstår att läkarna är arga. Det är ju ett känsligt ämne som borde beröras mer.

Jag tycker att tanken med programet faktiskt är intressant. Ibörjan var tjejerna kritiska till de olika metoderna och hur hälsosamt det egentligen är eller att det inte är det! Men sen blev de både helt besatta av att gå ner i vikt till vilket pris som helst. Fast ja, det är ju kanske så det går till... men programet borde tydligare ta upp skadeverkningar och hur sjukt det är!

Programet efter var:
image441
Leila bakar! klockan 21 på tv4+

Åh vilken härlig kontrast till programet innan!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag föredrar Leilas mat =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback