Min födelsedag

var i söndags. Efter allt ståhej med bröllop under försommaren trodde jag inte att någon skulle komma ihåg min (rätt stora) födelsedag. Och ganska riktigt så var det inte så många som mindes mig denna dag.

Men jag kan meddela att jag är ganska van vid det med tanke på när jag fyller år. Mitt i sommaren när alla är bortresta är inte den bästa tiden att fylla, i alla fall inte för ett barn.

Om man ska bli firad får man fixa det själv. Som förra året med champagnepicnic, utgång och familjefika i trädgården dagen efter.




I år jobbade jag till söndag klockan 11 och dagen efter. Ingen höjdare! D hade dock ordnat en jättefin födelsedag till mig!

Först när jag kom hem fick jag veta att vi skulle åka om 25 minuter. Jag fick packa lite och han gjorde mackor till mig. Sen kom D's jobbarkompis och hämtade oss. Vi åkte till Boda Borg där vi lekte hela dagen. Det var jättekul! Det är som fångarna på fortet fast man hjälps åt i "cellerna" istället för en och en. Så klart kan man vara flera lag som tävlar mot varandra om man vill. Men det ska vara tre i varje lag.

D hade ordnat mumsiga picnic-mackor som vi åt utanför huset på en filt. Solen sken.

bodaborg

Vi var där i ca fem timmar innan vi åt en glass och åkte vidare till en badplats. Jag badade dock inte. Det var ju iskallt!

Sen for vi hem där D bjöd mig på de älskade kräftstjärtsmackorna (det första D nånsin lagade till mig), en jättegod fiskgryta, mousserande vin och rårörda bär och chokladglass till efterrätt, en liten amaretto fick också plats (vi sov gott sen).

Tack älskling!

Kommentarer
Postat av: vendeley

Åh, ett föresenat grattis är väl det minsta man kan begära. Så GRATTIS! Jag fyller ju också år på sommaren
så jag vet hur trist det kan vara.

2007-07-24 @ 18:31:32
Postat av: Anonym

Grattis i efterskott! Boda Borg later ju jattekul, kanske skulle ovartala Palten att han nog vill ha det i fodelsedagspresten eftersom min fodelsedag ar flera manader bort.

2007-07-28 @ 17:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback