Skottsk fylla och löpning

Började denna morgon som igår men en liten löprunda. Fast idag tog jag mig bara runt ett varv i spåret, vilket inte är långt! Träningsvärken från gårdagen gjorde det omöjligt. Och ont i jumsken så jag tyckte det var onödigt att chansa. Det viktiga är att få in rutinen igen. Så jag ser det som en lyckad löprunda bara för att den blev av.

Det är ju alltid så svårt att komma igång med träningen när man inte har hållt igång på länge. Varje liten sak är bättre än inget alls.

Fortsatte morgonen med att dricka kaffe i solen på balkongen. Läste lite tidning. Målade naglarna. Åt frukost. Skönt, skönt. Sen tog vinden i mer och jag gick in.

Fotoalbumet har blivit klart också! Det blev fint.

Imorgon åker vi till Uppsala, och förbi. Vi ska till Norreda där Lottis och hennes bror har sin årliga sommarfest som pågår från fredag klockan 12 till söndag klockan 12. Det är alltid lika trevligt. Synd bara att vi denna gång inte kan komma förren på kvällen. Det tar ju en stund att ta sig dit och D kan inte sluta förren vid tre.

image429

Det är Uppsala studenkår som äger stugan och hyr ut till sina medlemmar. Det ligger väldigt vackert vid en sjö men egen badbrygga och bastu. D hade också sin svenhippa där.

image430

Där leker vi, grillar och dricker öl. Bilderna är från förra årets festligheter.

Nu måste jag fundera på något till middag så att den är står på bordet när min kära man kommer hem. Jag tar mina hemmafru uppgifter på allvar. Nejdå, men det är faktiskt en självklarhet tycker jag, när jag är hemma hela dagarna, att jag lagar maten. Igår blev det god grönskaspaj (fast den stod inte på bordet när han kom hem).

Idag tror jag att det blir köttfärsbiffar, tomatsås och ris. Vi får se. Sen ska det handlas och så inför helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback