Tänk att få ha ett pysselrum

Tänk vad glad jag skulle vara då.

Hittade i bloggen
Vintage house ett inlägg om hennes superfina pysselrum.

image446

Tänk att bara kunna lämna allt pyssel framme och bara gå därifrån för att sedan kunna påbörja det igen utan att behöva ta fram allt och förbereda massor. Tänk att ha allt inom räckhåll.

Även om detta pysselrum, i min smak, är alldeles för puttinuttigt så finna det många bra ideér i det. Fågelholken på väggen med band i. Tavellisten med pysselböcker (har själv tänkt det till köket med de snyggaste kokböckerna). I sitt inlägg berättar hon om vad som finns där och var hon köpt det. Mycket bra inspiration till sitt eget pysselrum.

Kajsa har också ett pysselrum! Tyvärr ligger det i Belgien där hon inte är så mycket längre. Så man kan förstå att hon saknar det mycket. Hon har förstått det här med att man inte behöver plocka undan efter sig.

image447image448


Det är vad jag drömmer om att kunna ha i vår nya lägenhet. Som vi inte har. Som vi inte kommer få. Som i alla fall inte kommer ha plats för ett pysselrum. Blä!

Men ett ordentligt pyssel-skåp ska man väl ha plats med i alla fall...

Kommentarer
Postat av: kajsa

jo jag kanske borde stadat innan fotograferingen, jag gor det faktiskt ibland, men sa kanns det mer autentiskt nar allt stok ligger framme. just i pysselrum gillar jag stok. och aven fast jag ar i gent nu har jag inte lyckats spendera sa mkt tid dar, typiskt.

Postat av: Evasleva

Inte skulle du ha städat innan! Det ska ju visas som det är, tycker jag :)

2007-07-21 @ 13:28:15
URL: http://www.evasleva.blogg.se
Postat av: Soffy

Åh, ett pysselrum skulle man ha! Med hyllor med små fack och lådor för garn& snören, pennor, papper, tyg, fina bilder...Delar just nu arbetsrum med en samlare av musikgrejer...

2007-07-23 @ 21:41:32
URL: http://[email protected]
Postat av: Marika

Jag har förvisso också ett pysselrum (slash arbetsrum-gästrum-överskottsrum för möbler som inte passar in) men såhär fint har jag det inte. Jag får vara glas att jag har fina tapeter från Hanna Werning och mina hobbysaker undanstuvade...

2007-07-31 @ 14:00:12
URL: http://odlingspyssel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback