Var finns vår lägenhet?

Igår kväll skickade vi min syster och en kompis på en visning på en fin lägenhet i Uppsala. Den låg exakt där vi vill bo, den var lagom stor dvs en liten trea med bra planlösning och den hade fina golv etc. Låg hyra.

Vi var riktigt tända på den lägenheten! Vi började räkna på hur mycket vi kunde betala för den och kände oss riktigt säkra på den. Den var vår! Jag började inreda den i tanken och D drömde allmänt om någonstans att bo.

Tydligen hade mäklaren haft privata visningar före den här öppna. Budgivningen var redan igång och långt över det vi kunde betala för den. Så besvikna blev vi!

Även om det inte var just den lägenheten som var vår innebär det att treor i det området är alldeles för dyra för oss. Vi vill ju verkligen bo där!

Kvällen bestod av surfande på
hemnet  istället för att göra klart tack-korten. Jag var sjukt trött efter att ha jobbat natt och D nervös inför jobbintervjun idag. Ganska irreterade på bostadsmarknaden och på alla fula lägenheter i fel områden till alldeles för höga priser blev vi lite griniga där framför datorn.
Vi har hela tiden sagt att vi ska köpa en trea som vi får plats att få barn i. Det är förhoppningsvis inte så många år tills dess och vi orkar inte flytta mer. Men nu lutar det åt att vi får lov att köpa en tvåa tills vidare och sen köpa en trea när vi har bättre ekonomi.
Jag vill inte!

Kommentarer
Postat av: kristin

jag vet hur det känns, det där med lägenheter. Jag och två kompisar hadde den finaste lägenheten jag sett, på kroken inne i luleå, men nej, den fick vi inte och mäklaren brydde sig inte ens om att ringa upp oss utan jag fick ringa till dom och fråga. Fy så arg jag var!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback