Årets första vin-i-parken

Jag hade sen tidigare fått veta att personalen på D's jobb ordnat något för de som nyligen hade eller ska gifta sig på tisdagskvällen. Jag förväntade mig hem D någon gång senare på kvällen. Vid sjutiden ringde han dock och undrade om jag skulle hänga med ut. Så klart! Det var ju jättefint väder. D hade fått gå en konstig skattjakt och letade mystiska saker och fått en flaska champange. Sedan hade de grillat och ätit gott.

Nu var det dags att gå vidare till en park där vi satt och drack vin och hade det bra.

picnic

När det blev kyligare gick vi hem till en av tjejerna och drack groggar innan vi gick vidare till O'learys som spelade fruktansvärt dålig musik! Men det var rätt kul i alla fall. Som vi konstaterade imorse: det var roligt att gå ut på krogen för att det var länge sen och det var roligt folk. Men det är inte så kul att gå ut på krogen.

Gå ut och äta på restaurang älskar jag. Och dricka öl eller vin i en bar tackar jag sällan nej till. Men just klubb-grejen är inte så kul längre (har det någonsin varit?). Vi hade ju mycket roligare när vi satt hemma före, pratade och lekte konstiga barnlekar (barngruppsledarutbildningen jag gick har alltså redan gett utdelning).



Påväg hem vid halvtretiden stött jag och D på ett gäng finklädda, fulla, ungdomar i parken där vi själva suttit tidigare. Vi antog att de skulle ta studenten och pratade lite med dem. Det visade sig att det skulle gå ut nian!! Moraltanten Eva väcktes dock inte till liv. Jag var för trött för det.

Men vi hade roligt åt att de frågade: "har ni tagit studenten? ""Ja," svarade vi. "Då måste ni ju vara 19-20 år!!"

"Ja, precis" så vi och gick hem.

Kommentarer
Postat av: vendeley

hum, undrar om man vill träffa på moraltanten eva? ;) det kanske skulle var skoj! :P

2007-06-06 @ 18:57:09
Postat av: madlin

Åh va mysigt det där såg ut då!
Ang. din fråga i bloggen, ja de är våra ringar som är i det stora bannern. Titanringar som jag fotade här hemma innan jag tejpade igen askarna *skratt*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback