Bordsplaceringen

Det är inte lätt det här med bordsplaceringen. Man vill ju att alla ska ha kul!

Men det kommer inte gå att göra alla nöjda. Tror jag. Eller har vi lyckats? Det är ju svårt att veta hur personer som aldrig träffats kommer överens.

Vi har gjort så att alla känner någon i närheten. De som bara känner sin partner ordentligt får till exempel sitta mitt emot eller snett mitt. Vi har försökt att inte göra misstaget att placera en pratglad person i mitten av många tysta. Då blir bara den personen också tyst. Ingen orkar hålla igång ett samtal själv. Fast, vi har inte så många tysta vänner :)

Vi försöker dock blanda nya och gamla bekantskaper och olika åldrar. Jag brukar i alla fall tycka att det är roligt när borden är ordentligt blandade. Man vill träffa sina gamla vänner men också lära känna nya personer på en fest.

Vi började med att para ihop personer vi tycker ska sitta i närheten av varandra. Sen parade vi ihop paren med andra par. Sen placerade vi ut alla och sen började vi i alla fall flytta runt massor.

bordsplacering

Vår anslagstavla har fungerat alldeles utmärkt för att göra bordsplaceringen på. Lappar och nålar har gjort det väldigt lätt att flytta runt personer.

Kommentarer
Postat av: I nöd och lust

Haha..snyggt jobbar! Vi måste sätta igång med våran också snart. Lycka till här nu om några dagar verkligen!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback