Förberedelserna

Jag tar det från början.

På fredagen var allt klart. Vi tog en lugn dag och var bland annat ute i skogen och plockade blommor. Solen sken på oss och det var riktigt skönt att komma ifrån en stund. Vi hämtade och lämnade våra kläder där de skulle vara så vi slapp det på lördagen. Jag var och fick manikyr. Jag var supertrött efter att inte ha sovit så bra de senaste nätterna. Eftermiddagen, kvällen och natten spenderade vi hos D´s bror Mattias och hans fru Lottis. Jag vilade en stund på deras soffa på eftermiddagen och medan D och brorsbarnen var i lekparken passade jag på att ta en väldigt lång dusch. Det var ju bäst att passa på då barrnen inte var hemma och ville med in på toaletten. Det brukar inte vara populärt att låsa om sig där ;)

Vi fick en god middag, ett par glas vin, vi gick igenom tidschemat för lördagen och somnade tidigt.

Lördag morgon vaknade vi av barnlek och stoj vid åtta. Brudnäbbarna var vakna! Vi gick upp och åt frukost till tonerna av "här dansar herr gurka" och dagen hade börjat bra. Vi packade ihop alla kassar med saker som skulle med till festlokalen och strax före halv tio åkte vi iväg. D i en bil med sin bror och barnen och jag och Lottis i en bil. Vi hämtade upp två kompisar till mig som skulle hjälpa till att dekorera. Jag blev avlämnad på stan utanför frissan, men vi var lite tidiga så vi stannade vid vägen, då kom parkeringsvakten och trots att jag slängde mig ur bilen och haffade åt mig mina saker så fick vi böter!

Hos frissan mötte min brudvän Rickard upp. Han var det bästa stödet man kan tänka sig. Lugn, planerad och hade allt under kontroll. Frisören började med håret och under tiden var D vid festlokalen och hjälpte till. Vid lunch hämtade han upp näbbuketterna, sin coursage och bästa mannen Isabells hårblommor och begav sig hem till henne för lunch och påklädning.

image491

Hos frisören blev frisyren större och större :) Rickards flickvän S kom förbi med både choklad och sushi och var sedan chaufför. Jättebra! R hämtade först hårblommorna och sist hans coursage och min brudbukett. Den var fantastisk! Jag blev så otroligt nöjd. Den var allt jag fantisert om.

Tillslut blev det väldigt ont om tid och sminkninen blev gjord men lite stressigt och jag fick slänga på mig kläderna. Det här var nog det enda negativa under dagen, att jag blev så stressad. Och så blev jag irreterad på frisören som var så lung och ville att jag skulle se mig i spegeln och inspektera frisyr och sminkning. "Jag har inte tid! Vi skulle ha varit vid fotografen för flera minuter sen!" Jag tänkte att om jag ser nåt som inte är bra har vi ju endå inte tid att göra något åt det. Det kändes som att det var mer för hennes skull än för min som hon ville att jag skulle beundra frisyren och ge henne beröm. Och, jag som inte ens var helt säker på att jag gillade den! :) Jag fick höra mycket positivt om min frisyr under kvällen men jag tyckte själv att den var hysterisk. Så stor! Fast det var aldrig så att den störde mig. Den var ju fin. Bara lite stor. Och i efterhand är jag rätt nöjd med den :)

Otroligt stressad åkte vi iväg till botaniska trädgården för fotograferingen. Där stod min otroligt skitsnygga blivande man och hans snygga "bästa man". Fotografen var jättebra och lugnade ner mig och sa att hon inte hade några fler efter oss så det gjorde inget om vi drog över tiden. Vi hade riktigt roligt under fotograferingen och jag hoppas att hon fick någa bra bilder på oss där vi inte blundar eller gör fula miner. Imorgon ska vi dit och kolla. Det ska bli jättekul!

Därifrån åkte vi till festlokal och vigselplatsen. Vi kom samtidigt som många gäster så jag fick gömma mig bakom ett landstingskuvert i bilen. Vi smet in köksvägen och gick upp på övervåningen där vi "landade" innan vigseln 20 minuter senare.

Bilder kommer


Kommentarer
Postat av: vendeley

Ropen skalla, mera bilder till alla! Jag vill ju se mer av er snyggingar! :)

2007-06-19 @ 22:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback