Håret

Jag har haft stora problem med mitt hår. Jag har inte alls tyckt om det. Det har varit för stort, för torrt, för långt, för kort, för svårt att torka, för svårt att sätta upp, för flygigt osv. Men NU! Jag har med tanke på bröllopet gått till en frisör som förstår sig på mitt hår! Det är fantastiskt! Hon har gjort att jag faktisk tycker om mitt hår igen!

Jag har vanligt, tunt, typiskt svenskt hår. Men jag har massor av det! Det ställer till mycket problem. Det är nu helt urklippt så det blir behändigt och det går inte alls åt lika mycket shampoo och det torkar. Ja, jag säger "det torkar" och inte " det torkar fortare" för det har otalika gånger hänt att mitt hår aldrig har hunnit torka tills nästa gång jag duschar.

Hos Yvett som min nya älskade frisör heter har jag hittills varit två gånger. En gång för klippning och en gång för slingor och färg. Det har kostat töntigt mycket pengar men det får vara värt det. På tisdag ska jag dit igen för att få ögonbrynen gjorda samt gå igenom sminkningen. Sen på lördagen är den stora dagen! (shit, det är så kort, kort kvar nu).

Dessa bilder har Yvett få se för att förstå vad jag är ute efter. Hon verkade mycket nöjd. Hon har dessutom fått bilder på min klänning och haft kontakt med floristen som ska göra hårblommorna. Det är så prktiskt när de arbetar i samma galleria.

frisyr bakifrånbrudfrisyr
brudhårfrisyr

Jag kommer dock inte ha några smycken i håret utan bara hårblommor. Exakt hur det blir kommer jag inte heller veta innan då yvett förklarat att det inte är någon idé att göra en provuppsättning innan eftersom det ändå aldrig blir exakt likadant. Det är ett hantverk! Jag känner mig dock helt lugn i det. Det ska bli så spännande att se resultatet.

Kommentarer
Postat av: Bengt


Snyggt Det finns kanske tips att hitta på min site ww.nygifta.nu
// Bengt

Postat av: Nilla

Hej hej.. Jag snodde en av hårbilderna att visa min frisör, hoppas det är ok...
Vi ska träffa dem på resturangen idag, om bara min m2b kommer hem från jobbet snart, bilen verkar krångla sa han.. Hoppas det löser sig..
Lycka till i helgen om jag itne hinner skriva det sen!

2007-06-07 @ 15:45:57
URL: http://nillalindroos.blogg.se
Postat av: mrspitepalt

Spännande med så kort tid kvar! Och fina frisyrer, jag ser fram emot att se kort från ert bröllop! När du kommer hem från bröllopsresan förstås!

2007-06-07 @ 19:24:21
URL: http://www.mrspitepalt.blogg.se
Postat av: madlin

Inte så långt kvar för er nu då, oooh så kul! Vackra frisyrer, du kommer bli så fin!!

2007-06-07 @ 19:35:50
URL: http://linjer.blogspot.com
Postat av: Lina

Hej!
Vilken fin webb!! Vilka fina bilder!! Blir helt lyrisk! Du har precis samma smak som jag ; - )Här får jag massor av inspiration! Har bara kollat som hastigast på några bilder, när är dagen "D"?

2007-06-13 @ 21:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback