Helgen

I fredags drog vi till Uppsala och först ut på schemat var att hälsa på våra kära, kära vänner M och M som just köpt hund (som de får hämta dagen efter vårt bröllop) och flyttat till en superfin lägenhet som vi är jätteavundsjuka på (men inte missundsamma).


Vi tog med oss vin, blommor och sushi

present
(jag har satt i lingonris istället vilket blev mycket bättre. Hållbarare är det också)

Kvällen tillbringades med lite tevespel, prat och mycket sällskapsspel (TP) och vin förståss! Superkul!

Lördagen tillbringade jag hos frisören och sedan på blomsterhandeln. Jag tror och litar fullt på att min brudbukett kommer bli supersnygg!

D skulle till Mäster Arne för att sy upp byxorna till bröllopet men där var det stängt. Istället fick best man Isa dra runt med honom på stan eftersom svensexe-gängen som lurade på honom blev ställda av tidsändringen.
Han fick en jättebra dag med lerduveskjutning, höghöjdsbana, grillning m.m. och blev inte återlämnad förren på eftermiddagen på söndagen. Då var han inte så värst pigg!

Jag fick en tur på stan (jag har äntligen hittat en BH som passar klänningen), lunch hos blivande svärmor och senare middag, vin och sällskap hos Lottis. Lite planering hann vi också med.

I söndags var jag återigen hos Lottis och väntade på att få tillbaka min blivande man. Jag satt i en stol och solade och brände mig lite. Märkena passar dessutom inte alls med klänningen så jag ska strax gå ut på balkongen och försöka åtgärda det. På eftermiddagen var vi hemma hos blivande svärmor där min syster mötte upp. Där sydda syster ett "handtag" till släpet på klänningen och så åt och fikade vi innan D kände sig reda att köra tillbaka till Sundsvall.

Måndag till nu har jag jobbat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback