Middgen

Middagen började strax efter fem någon gång då vår fantastiska toastmadame Isa bjöd till bords.
 
toastmadame

Vi kom in efter alla andra. Vi hade ju tagit ett varv runt huset.

Menyn
Förrätt: Renstekstartar i tunnbrödskorg och öl till
Varmrätt: Fetaostfylld lxfilé med örtrostade rönsaker och till det vitt vin

Det bjöds på många tal under middagen. Alla var bra! Inga var för långa eller tråkiga. Vi är helt förundrade över våra käras stora kunnskaper i talets svåra konst. Det bjöds på barndomsminnen, fotografier, möhippefilm, lyckönskningar och mycket mer. Sång blev det också!

image412

Vinet serverades till alla. Men vid vår plat sstod en extra flaska vin. Inte för vår skull utan för de gäster som valde en av de två mingelplatserna som stod framför våra platser. Vi höll oss mest till vatten under middagen :) Som synes.

middag

Middagen var jättekul! Många ville se på våra ringar. De som D har designat själv. De är fantastiskt snygga! Festhäftena fungerade bra även om jag tror att de flesta läse dem när de kom hem eftersom inga hade tid att läsa dem mellan alla skratt. Maten smakade bra och vinet också.

Vad jag inte ens lade märke till under middagen var att serveringspersonalen var en person färre en de skulle ha varit. Men det gjorde inget alls för de skötta sig utmärkt endå. Jag lade däremot märke till att det inte var några ljusstakar med höga ljus å borden. Dock brydde jag mig inte om det ett spår! Det spelade ingen roll!! Jag tror inte att någon annan saknade dem heller ;)

Jag har ingen uppfattning om när vi bröt up från middagsbordet. Men det var efter lagom lång tid. Det blev en paus innan vi samlades i salongen för tårta och kaffe. Och fler tal!

Kommentarer
Postat av: vendeley

Kan du inte ta en bild på era ringar och lägga ut? jag blir ju så nyfiken på hur de ser ut!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback