Ge mig sinnesro!

Idag har jag varit på seminarium om Anonyma alkoholister's (AA) "Stora boken". Jag lärde mig att det är en stor skillnad mellan AA och deras möten och tolvstegsbehandling. Mötena innebär ingen behandling i sig utan är en gemenskap. Seminariet idag handlade om tolvstegsbehandlingen enligt AA's stora bok.

Det var en tredagars översiktskurs så det var lite svårt för mig att hänga med så här sista dagen. Men det jag kommer ta med mig, för egen del, från dagen är:

Människor har i alla tider jobbat med sina tillkortakommanden som människor. Stora boken är en handlingsplan för att göra det. Den handlar inte om alkohol.

aa


Sinnesro-bönen, fick jag också lära mig, är en översättning från Sanskrit och inte alls någon AA-bön från början.

Man kan aldrig säga att man fattat ett beslut förren man gått till handling. Tills dess är det bara en idé om vad man skulle vilja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback