Löpning i vår

Nu när vårsolen skiner är det svårt att förmå sig själv att gå in på gymet. Det tycker jag i alla fall. Mycket svårt. Det spritter i benen och allra minst vill jag stå still och lyfta tunga vikter. Inte heller gå upp och ner på en bräda i ett litet rum. Nä, ut i luften, under bar himmel och små vattenpölar. Dit vill jag!

image245
bild från kellogs

Det konstiga är att för några år sedan kunde jag inte tänka mig något tråkigare och mer själsdödande än att springa. Nå, usch och fy vad hemskt! Jag tyckte det att det var trögt, jobbigt och fläsket dallrade.

Men så en vår för, jag tror två år sedan och jag hade kommit igång med träningen igen efter några års uppehåll, tänkte jag att det var synd att vara inne under sommarhalvåret. Så jag gick och köpte mig ett par löparskor. Jag sprang inte så väldigt mycket men jag och D sprang tillsammans ungefär 2 gånger i veckan den våren och hösten. Han springer mycket fortare än jag men låter mig bestämma tempo. Ibland springer han före och kommer tillbaka eller springer en extra liten runda. Nu var det länge sen vi sprang tillsammans eftersom han mest håller till på gymet.

Det är inte så att jag idag springer fort eller långt. Men jag tycker att det är skönt och roligt. Tidningen
Runners är också en stor motivation. En tidning som gör en så sugen på att springa måste vara bra! Den kan jag rekomendera för de som behöver lite inspiration till sin löpträning.

Nu ska jag skriva lite och sen ge mig ut på en härlig tur i solskenet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback