Matmuffins

Nu ska jag slita mig från datorn. Jag har lagt all min komp inklusive friskvårdstimme för två veckor på en dag. Så jag har en helt ledig, härlig fredag. Friskvårdstimmen tog jag imorse med en lång promanad i solskenet. Det var skönt.

I kväll åker vi till Uppsala för, jag gissar, en intensiv helg men mycket roligt folk. Förhoppningsvis har våren kommit lite längre där också så man får njuta lite.

I påsk ska vi åka till Kiviniemi. Där är det också vår då fast det innebär mycket snö och is. Det ska bli härligt. Det är ju faktiskt inte så långt kvar heller. Därför måste vi börja förbereda oss lite för det. Till exempel har jag tänkt baka lite att ta med.  Matmuffins är ju ett superbra mellanmål. Jag har tänkt göra en sats i eftermiddag och frysa in.

Här finns det bra recept:

www.nlife.se (nyttigt och bra)
www.ica.se (där finns franska matmuffins som jag nog ska testa)
www.dagensmuffins.se (samling från andra sidor mest)
www.recepten.se
www.arla.se (där finns lök och lingonmuffins som låter spännande)

image243
Foto: Lena Ragneskog

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback