Överjagets nederlag

Igår var jag så duktig.

Det stod goda, mumsiga muffins framme hela dagen eftersom det var föräldraträffar. När barnen är med bjuds det på mackor men när det är samtal med föräldrarna är det kaffe och kaka istället. *morr*

Jag var så sugen. De stod där och frestade mig... ljusa, fina, perfekt formade, ljuvligt doftande citronmuffins med härlig fyllning. Jag stod emot! Inte minsta smula smög sig in i munnen.

Mitt överjag stoltserade i triumf. "Jag kan minsann kontrollera det här!"

Men idag...

Det var utbildningsdag. Imorse funderade jag igenom dagen och tänkte att det nog fanns en överhängade risk att det skulle bjudas på fika. Så jag lade upp en strategi med hjälp av överjaget. "Vi" kom fram till att om det blir fika så ska jag äta frukt istället. Därför packade jag ner äpple och torkade aprikoser fast besluten att äta dessa istället för kakan.

Döm om min förvåning när jag helt plötsligt, utan förvarning, hade ätit en dammsugare.

Överjaget kved över sitt nederlag men...

Jaja...

Jag gick på mitt första Step-pass på säkert två år. Det var skitkul och jag log hela passet igenom.

Kommentarer
Postat av: mrspitepalt

Dammsugare är ju bara för goda. Det var du värd! Å dessutom var du ju och tränade också, så då räknas nästan inte dammsugaren

2007-03-08 @ 20:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback