Shoppingalen

Jag har varit galet sparsam ett tag med tanke på bröllopet. Det som har köpts har varit bröllopsrelaterat som skor, sjal och annat. Spara, spara till att kunna köpa fina underkläder och sånt.

Men tillslut gick det inte! Dessutom var jag ju i stort behov av kläder, tyckte jag. Och det är vår! Och solen skiner! Och jag vill ha!!!!

Varför är det så? Att man vill ha? Det finns ju inget egenvärde i det.

MEN det finns ett stort värde i att klä sig så man själv trivs och tycker att man är fin. Då mår man bättre. Det är ju så.

I förrgår blev det en shoppingrunda som slutade i en skjorta, en vardagsklänning, en finklänning och en sjal. Det kostade inte så mycket mer än 600kr så det tyckte jag var bra. Dessutom fanns det ju lite pengar kvar så här i slutet av månades så jag skäms inte alls.

image242
bild från
www.shop.hm.com

Den här klänningen ser ju inte alls likadan ut på mig! Jag har inga coola solbrillor och så men  den är riktigt, riktigt fin.  Jag har aldrig haft något gult på mig förut så jag var vädligt osäker men D tyckte att den var jättesnygg kunde absolut tänka mig i den med solbruna ben på vår bröllopsresa. Så då får det bli så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback