Skor och sånt...

Redan i våras när det var studenttider köpte jag ett par skor till bröllopet. Jag tyckte de var fina och billiga var de med. Därför tyckte jag att det var värt att chansa på att de skulle passa klänningen. Och det gör de. Men de är inte så värsk sköna egentligen. Och jag hoppas ju på att dansa en hel del.

Så min plan har varit att köpa ett par  skor till att kunna byta om till när själva festen börjar. Då har jag tänkte mig ett par sandaletter som jag kan använda senare också. Några med färg som bryter av lite och är lite kul.

Jag tänkte mig nåt sånt här:

sandaler
från
la redoute

Och så kunde jag ju matcha sandaletterna med en väska i samma färg

image221

som den här väskan från accesora

Men så visade det sig ju att paraplyet inte var riktigt vitt utan mer mot guld och jag tänkte då att jag skulle ha ett par skor i guld och även kunde ha en kofta eller sjal som också gick i guld och kanske väska också.  Fast lagom, det ska inte blänka och vara alldeles för bling,bling. Men jag passar bra i guld.

Idag var jag på stan där jag gick förbi DNA och där fastnade jag för att par fina sandaletter i sand-guld färg med lite strass på. Jag provade dem och de var jättesköna och stadiga. Dessutom hittade jag både en sjal och en tröja på H&M som skulle passa till.

image223

Jag väntade lite med inköpen men jag kunde inte sluta tänka på skorna så jag gick tillbaka och köpte dem. Sen var jag jättenöjd.

Men nu när jag kom hem visar det sig ju att de inte alls är samma färg som paraplyet. Inte i närheten... Så nu känns det inte lika bra längre. Men jag vet inte om jag bryr mig. Skorna är ju både sköna och snygga i sig och när jag har de här skorna på mig är jag ju inomhus och inte i behov av något paraply.

Får jag verkligen hoppas! Inga takläckor här inte!

Kommentarer
Postat av: Lottis

Vänta nu, du behöver ett par andra skor eftersom de första inte är så sköna. Ska du dansa i de där skorna på bilden hela natten? Om du inte stukar foten kommer du får hälseneinflammation, hallux valgus, hälsporre och plantar fascit, allt på en gång. Nej skaffa ett par bekväma skor som håller hela natten. Det är ändå ingen som ser dem under klänningen!

2007-03-16 @ 20:57:28
Postat av: Evasleva

Jag har dansat många nätter i sådana skor!

2007-03-17 @ 13:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback