Planeringshelgen

Bröllopsplanerna går framåt.

Det börjar kännas riktigt bra och många personer hjälper gladeligen till! Det känns så skönt att vi har många människor runt oss som gärna ger oss ett handtag. Det värmer.

I helgen har jag varit hos frisören som ska sätta upp mitt hår. Hon klippte mig och vi pratade om min frisyr. Jag, som aldrig varit nöjd hos en frisör, litar på henne till 100 %. Hon förstod mig och viktigast av allt; hon förstod mitt hår! Jag ska tillbaka till henne om två veckor för färgning och för att prata om sminkningen och lite vidare om frisyren.

Vi har varit hos fotografen. Henne litar vi också på till fullo. Hon verkar avspänd och kommer nog få oss att slappna av vid fotograferinge. Hon frågade massor av saker om klänningen, tärnans färger, blombukett osv. Vi fick kolla på kort hon tagit och berätta vad vi gillade.

Vi har bestämt hur vigselakten ska se ut och vilken dikt som ska läsas. Tack Lottis! Det var ju inte det enklaste att hitta en kärleksdikt som D tyckte var okey.

Vi, med hjälp av Lottis, har styrt upp var vi ska sova innan bröllopet och hur vi ska ta oss till det hemliga bröllopsnattsmålet.

Vi har varit vid festlokalen och kollat runt igen. Bestämt hur borden ska stå, vart gästboken ska ligga, vilka glas vi ska använda m.m.

Vi har träffat vår vigselförrättar som även han verkar mycket bra. Speciellt D verkar mycket nöjd med honom.

Idag har jag ringt personen som är lokal- och dryckansvarig och spikat dryckeslistan.

Mm.... nu ska jag tvätta.


Kommentarer
Postat av: mrspitepalt

Nej, nu blev jag stressad. Jag tyckte vi låg bra till, men sån där koll har vi inte. När är det ni gifter er nu igen?

2007-05-21 @ 17:40:43
Postat av: vendeley

vad roligt att allt flyter på för er med bröllopsplanerna! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback