Don efter person

Det ska synas vem som firar jul tycker jag. Jag älskar när juldekorationerna säger något om sin familj!
I många år hade vi alltid uppe en jul-Ubåt som min far klippt ut i guldpapper, hängade i hallen. Den gjordes på det då årliga julpysslandet efter att Ubåten gått på grund, ni vet.


pepparkakshus

julgran

julbord

Hos min kära syster och hennes familj är julen inte bara traditionell:
Pepparkakshuset med små militärer
Istället för julgransstjärna sitter en flagga som har med deras efternamn att göra
Kogardiner (som tonårsdottern avskyr)
Handsydda linneservetter som är broderade med olika små dekorativa bilder.

Kommentarer
Postat av: Marika på Odlingspyssel

jag gillar skarpt pepparkakshuset som vaktas av gerilla soldater :D

Postat av: Sys

Oj, vet inte vad vi ska hitta på i år till pepparkakshuset;) Kanske några alver som vaktar, och andra som helar? Vissa av oss är ju rätt krigiska... Andra är mer fridsamma.

2007-11-22 @ 22:08:56
Postat av: Maria

Ja, det är ju kul att busa till det lite...

2008-11-29 @ 16:18:32
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback