Grekiska middagen

tilltugg

Vi började med detta. Vackrare upplagt så klart. Det är smördeg som jag penslat med uppvispat ägg samt oliv och fetaost. Väldigt gott. Detta åt vi i vardagsrumssoffan medan vi sippade på en drink och inspekterade lägenheten.

bröd

Inget är så mysigt och hemtrevligt som nybakat bröd! Som förrätt åt vi bröd som vi doppade i olivolja och vinäger. Ett glas gott vin är perfekt till.

sallad

Mumsig grekisk sallad till. Goda oliver är viktigt. Speciellt för mig som just börjat gilla dem. I Grekland kunde man ofta få oliver som var lite väl starka tycker jag men dessa var perfekta. På Kreta kryddade de ibland salladen med färsk dill. Det kan rekomenderas.

duk

Resten av maten har jag inga bilder på för svärmor är mer än lovligt linsskygg.

Den vackra duken kommer från Kreta. Den lär komma fram igen vid jul :)

Kommentarer
Postat av: KimJ - Vardag & Design hjälp

God mogon! Ha en skön torsdag! Kram KimJ


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback