Inte så in your face...

.. juligt är detta. Och än dock så väldigt. Inga tomtar och änglar behövs. Det är så enkelt.

slål

skålar

julkorg

Less is more. Även då det gäller julpynt. Frukt, nötter, röda textilier passar alldeles utmärkt som julpynt.

Eller? Jag tycker att advent gärna får  vara så. Men sen närmare jul så kommer nog mer julkulor och några tomtar upp.

40 dagar kvar till jul.

När hänger man upp julgardiner egentligen?

bilder från
isabella smith
better homes and garden
allt i hemmet

Kommentarer
Postat av: Maggie

Jag håller med. Jag älskar att titta på alla möjliga julsaker, men brukar inte ha så mycket.
Men istället så överdriver jag med ljusstakar, stjärnor, ljusslingor ;-).
PS.Vilken fin blogg du har!

2007-11-14 @ 20:27:20
Postat av: Tomtens Dotter

Julgardiner är väl lagom till första advent? Jag håller med dig i alla fall. Advent färgsätter jag hemmet i rött och fixar mysbelysning. Först framåt lucia åker tomtarna fram. Hade jag inte varit i norrland över jul så hade tomtarna fått vänta ännu längre...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback