Jag vill resa!

Jag är så sjukt sugen på att resa iväg. Se nya platser, möta nya människor, uppleva andra kulturer! Jag vill skumpa på lokalbussen, äta konstiga saker och oro mig över ormar i sängen. Okey, det sista är inte så kul men...

image812

Undrar hur denna lilla kille mår idag... Undrar om hans familj lyckas försörja sig i långhuset eller om de har behövt flytta in till stan. Undrar om skövlingen av regnskogen har dragit närmare deras hem. Undrar om pepparodlingarna ger skörd och om det forfarande finns fisk i floden.

Kan man resa och rädda världen på en gång?

image818

Bilderna är från långhuset i byn Lalang vid floden Skrang, Borneo, Malaysia. 2004

Kommentarer
Postat av: Karro

Åh, nu längtar jag om ngt ännu mera till vietnam!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback