Nyår

Snart är det är nytt år också. Och det brukar ju firas in på olika sätt.

När vännerna var här i eftermiddags pratade vi om nyår. De skulle fira på olika håll. En med familjen i fjällen och den andra med några kompisar i en stuga.

Så vad ville vi då...?

Det är lätt hänt att man har höga förväntningar inför nyårsfirandet. Att ordna en fest känns för sent och alldeles för jobbigt. Det har jag ingen lust med!

De senast åren har vi firat med ett par vänner till oss. Vi har tagit det lugnt, ätit gott och spelat spel. Vi har gått till slottet vid tolvslaget och någon gång hamnat på krogen efteråt. Det har varit skönt och kravlöst.

Men man vill ju förändra sig också!

Jag bestämmde att jag inte ville ordna något alls. Jag vill bli bortskämd. Efter julmånaden med massa pyssel och sånt, vilket jag i och för sig älskar, kan det ändå vara skönt att slippa göra något själv.

En stuga på fjället skulle ha varit jättskönt så jag började kolla upp olika fjällstationer. Men det är jättedyrt!

Nu har vi bokat en hotellnatt inkl nyårssupé på ett hotell i stan!
Det känns mycket bra!

image851

Nyår 05/06 tror jag...

Kommentarer
Postat av: Soffy

Det låter som ett trevligt nyårsfirande! Jag blir alltid lika förvånad: Nyår? Jag vet inte...Jag glömmer bort att det kommer så snart efter julen. Vi brukar också fira lugnt med kompisar - förra året var vi i ett torp utan el där vi åt gott & svettades framför öppna spisen!

Postat av: Madelene Nattfrost

Jag jobbar 1/1... 12-22 inventering... så jag behöver just inte ha några planer för nyårsafton... suck. :(

2007-11-26 @ 06:53:15
URL: http://www.nattfrost.se
Postat av: Västmanländska i Skåne

Låter ju hur mysigt som helst!

2007-11-26 @ 10:46:09
URL: http://ulejbro.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback