Saffrancheescake

Jag har just ställt in en cheescake smaksatt med saffran i frysen. Smeten var god! Vi får se på söndag hur det blev.

Receptet hittade jag hos
Linneas skafferi.

image859
linneas collage

Kakan på bilden är inte saffranskakan. Den blir härligt vackert gul! Åh, den är verkligen snygg! Och så har den pepparkaksbotten istället för degestivkex.

Egentligen är det bästa om ni tar ert allra bästa frozen cheescakerecept och helt enkelt har i ett pkt saffran i grädden innan ni vispar den. Och så byter ni ut deigestiven mot pepparkakor. Jag tog både vanliga och fullkornspepparkakor.

Eftersom vi tydligen har slängt vår springform hällde jag smeten i en vanlig sockerkaksform, en sån med hål i mitten. Sen fick jag lägga kaksmulorna högst upp och så får jag hoppas att det blir bra sen när jag vänder på kalaset :)

Igår var vi på bio och såg Stardust. Den var supermysig! Se den om du är sugen på en riktigt härlig måbra film. Mysigaste filmen på mycket länge.

Kommentarer
Postat av: Soffy

Mums, den ser god ut! Jag måste nog prova...

Postat av: GME

Tack för tipset, den blev succé på jobbet idag. Supergooood!! Jag gjorde den på vanlig cheesecake, inte frusen. Mkt lyckat :-).
Gillar din blogg by the way!

2007-12-01 @ 00:08:44
Postat av: Linnéa..

Tack för att du skriver vart bild och recept kommer ifrån! Sådant uppskattar jag verkligen! Vad roligt att kakan blev bra, kul att veta att recepten blir uppskattade:D

Linnea

2007-12-05 @ 18:15:59
URL: http://linneasskafferi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback