Men jag kan ju inte låta bli

Snart är det november! Hela hösten har ju gått hur fort som helst och snart är det november och utan att vi vet vad som hände så knackar julen på dörren.

Och folk påstår att vi börjar med julen för tidigt och att affärerna kommersialiserar julen och allt det. Det är sant! Absolut. Jag gillar heller inte julmusik i affärens högtalare och att behöva trängas med julbockar på Åhlens i flera månader.

MEN i mitt huvud har julen ju redan börjat göra sig påmind. Och här hemma tänder jag tusen ljus i höstmörkret och har lite extra kanel på gröten. Kanske är det mer det att julen påminner om massa trevligheter än just högtiden i sig?

Är det förresten inte både lite orättvist och konstigt att någon som älskar hösten drabbas av hösttrötthet och höstdepp? Jag har förövrigt börjat, på inrådan från kär bloggskrivare, ta ChiSan och det verkar funka hyfsat bra.

juldekorationer

foton:
isabella smith
house doctor


Kommentarer
Postat av: Marika på Odlingspyssel

Jag längtat eckså efter julmys, efter att få tända adventsljus och höra änglaspel

Postat av: kajsa

ChiSan? berätta! Jag behöver också bli pigg!

2007-10-30 @ 22:20:26
URL: http://kajsaspyssel.blogg.se
Postat av: Elise

Jag är nog den enda som ÄLSKAR när butikerna börjar med julgrejerna, och nu är det rena himmelriket när jag till och med får JOBBA med en uppsjö av julpynt och härliga inredningsdetaljer. :D Fast än har vi inte börjat spela julmusik, jag misstänker att det faktiskt kan hända att jag lessnar på julmusiken, men helt säker är jag inte. ;)
En STOR nackdel dock... vi har öppet på julafton! *grinar en skvätt*

2007-11-01 @ 19:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback