Ännu en shoppingrunda

ojoj, det känns nästan lite jobbigt ibland att köpa så mycet saker. Jag tnker på miljön, på slit och slängsamhället... det ger lite grön ångest.

Men så å andra sidan är det ju så fruktansvärt kul och dessutom är det ju saker vi behöver och än så länge inte massa onödiga saker.

Igår skulle jag ha en riktig pluggdag. Jag kunde inte läsa för jag tänkte bara på gardiner. Då tnkte jag att det nog var en bra idé att fixa det där med gardinerna så att jag skulle bli lugn i tanken och kunna plugga. Så ner på stan...

Åhlens blev det gardiner till sovrummet

På designtorget blev det insynsskydd till köket

image661

Fast det är inte pelargoner på vår utan kvistar med blad. Supersnyggt. Hoppas jag i alla fall...

Så blev det julgardiner från indiska också. Fina, röda, transparanta gardiner. Var där för att leta gardiner till vardagsrummet och det blev det ju också. Men jag vill inte ha röda, just nu. Men i december åker dessa upp. Rätt billiga var de med.

På indiska blev det också ny handtag till garderoberna i hallen. Jag hoppas att de passar då måtten inte stod utmärkt.

Runt runt på alla butiker jag kunde tnka mig efter gardiner men inga som jag gillade. Bara panellängder och fula saker, eller ganska många fina men som inte passar oss.

På kvällen åkte vi till det stora varuhuset och gjorde massa inköp där med. En hurtsh till skrivbordet och en skrivbordspall som jag tänker ha när jag syr. D förstår inte alls att jag tycker den är skön men den är perfekt för att sy då jag inte behöver något ryggstöd heller.

image662

och just nu kommer jag inte ihåg något mer än diskborstarna...

Jaja, det var lite tite till. Huvudsaken är att det är våra, nya saker som ska hitta hem till vårt nya hem som snart är inflyttningsbart. Underbart!

Ikväll ska vi cykla dit och måla vardagsrummet. Roligt, roligt.

Kommentarer
Postat av: karro

visst får man lite ångest... var oxå på rejäl shoppingrunda igår. slängde ut en massa pengar på en ny kamera, men, jippie! vad den är bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback