Vill inte vill inte

Sitter och kämpar med att hålla ögonen öppna. Vi har varit i nya lägenheten hela dagen och målat och rivit tapet. Det är roligt men tar på krafterna. Tur att svärmor kom förbi med kaffe och banankaka.

Nu har min älskling gått och lagt sig och själv kämpar jag mot sömnen. Fem över elva går min nattbuss mot Umeå och ingen skjuts dit har jag heller. Ute spöregnar det. Den enda bussen som går till busshållplatsen gör att jag i så fall måste vänta ute i en halvtimme. Nä! Dyr taxi till billig buss känns inte riktigt bra men det får nog bli så. Jag kan ju inte stå ute och frysa en halvtimme när jag redan är hurven inne?!

Dessutom vill jag verkligen inte åka! Jag vill inte! Jag vill vara hemma med min älskling och riva tapet och spackla. Jag vill inte vara i Umeå, gå på föreläsning och ta igen massa läsning som jag försakat denna vecka. Jag vill inte!

Nog klagat!

Jag ska vara en duktig, duktig student denna vecka och plugga massor så jag kan vara ledig någon dag nästa vecka och  riva tapet utan dåligt samvete.

Tror ni mig?

Så betyder det ju också att jag är urkopplad i några dagar. På återseende!

image643

Kommentarer
Postat av: mrspitepalt

Usch, det är inte roligt att veckopendla din stackare! Jag gjorde det hela förra året och varje söndag satt man där med dubbel ångest. Dels över att veckan började och dels över att behöva åka iväg.
Håll ut! Snart får ni säkert vara tillsammans hela, hela tiden. Ni kan operera ihop er vid höfterna som två siamesiska tvillingar!

2007-09-17 @ 11:44:40
Postat av: Karro

Stackare där!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback