Jobb och fritid

Ojoj, tiden går. Som heltidsarbetande är det ju inte alls lika lätt att hinna med bloggen! Framför allt inte de första veckorna. Jag är så trött när jag kommer hem att jag stupar. Jag orkar varken läsa eller laga mat. Träningen försöker jag hinna med före jobbet för att orka :)

image1103

Jobbet är utmanande och det känns roligt att få arbeta på riktigt. Det är ganska läskigt också! Jag har makt över människor...

Igår blev jag kallad på intervju för en tillsvidaretjänst i en annan stad. Det blev ju jättejobbigt. Jag pratade med min chef idag och hon blev ju inte så glad men gav mig ledigt för att gå på intervjun. Hur det blir sen får vi se. Det är ju verkligen inte säkert att jag får det här jobbet heller så jag behöver ju inte oro mig än. Nu kan jag vara mest rädd för att det tydligen är fyra personer som ska vara med på anställningsintervjun! Det är ju en hel jury!

Ja just det! Min kära make har fått ett fast jobb! Dessutom på ett ställe som han verkligen vill arbeta. Hans nuvarande chef blev inte heller så glad... Men vi blev jätteglada!

Helgen var i alla fall jättetrevlig! Jag var extremt trött men på fredagen var det after work på jobbet. Det var jättetrevligt. Jag träffade sedan D (som också varit på jobbet-after work) och två kompisar på after work :). På lördagen åkte vi och hälsade på en kompis i en annan stad där vi åt supergod mat, drack vin och pratade. Det var jättekul. När vi åkte därifrån på söndagseftermiddagen åkte vi direkt till en 25-års mottagning som även den var jätterolig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback